Sunday 2 September 2012

Aku Budak Kampung

Biarpun aku terbang hingga ke langit tujuh
atau berenang ke dasar lautan
tetap ku idam akan bayu tumpah darahku

Aku tak pernah malu untuk menjadi budak kampung
apatah lagi menyesal bergelar orang kampung
kerna aku tahu hati Si Penghuni Kampung

Sejauh mana aku berlari
Setinggi mana aku mendaki
tiada yang mampu menahan aku
untuk rindu pada kampungku

Zarah bayu yang berkumpul di sini
jauh lebih segar dari semua ruang di muka bumi ini
memberi aku inspirasi untuk lebih mengenali alam sebenar

Pondok tua tanda kasih sayang kami sekeluarga
Sungai tua menjadi tempat kami untuk bergembira

Bermula dari kampung hingga ke kota
mencari ilmu untuk kami semua....
tanpa melupakan apa yang ada
terus maju berdikari
teguh berdiri semangat diri....

*lepak2 di kampung tepi sungai, Tanah Merah, Kelantan

No comments:

Post a Comment