Tuesday 7 February 2012

Cuti aku da nak habisssss!!!!

seminggu baki cuti yang aku ada setelah siap FYP aku, aku penuhi dengan membaca buka yang menarik perhatian aku. dalam byk2 buku yang telah aku pilih, hanya 2 sahaja yang sudah habis aku baca, Biografi Agung Rasulullah SAW dan Tuesday with Morrie. xsia2 aku habiskan duit untuk bli kedua buku ni. Buku Biografi Agung Rasulullah SAW membuatkan aku mengenali keperibadian Beliau dengan lebih dekat. Alhamdulillah, aku sekarang lbh mengenali Rasulullah SAW drpd sebelum ni. Aku juga mengambil hadis dan ayat2 Quran yg berkaitan utk menyampaikan melalui karya-karya aku. kalau boleh aku nak praktikkan benda ni sampai ke akhir nafas aku.InsyaAllah.... buku Tuesday with Morrie pula bnyk mengajar aku tentang kehidupan. walaupun ia sebuah novel tapi intipati di dalamnya membuatkan aku memahami ilmu sociology dengan penyampaian yg dramik dan blh dianggap ringan ole penulisnya, mitch albom.

apa yang boleh aku gabungkan kedua-dua buku ini adalah PEMBELAJARAN HIDUP... aku lebih yakin untuk meneruskan hidup ini dengan berbekalkan ISLAM yang disampaikan oleh Rasulullah SAW dan pemikiran tentang kehidupan.

sekarang aku lebih teruja untuk membaca, dan aku akan terus membaca untuk menambahkan ilmu di dada. InsyaAllah...

*anyway, ini salah satu cara aku untuk tertarik kepada material yang memerlukan aku membaca.
=)

No comments:

Post a Comment