Saturday 12 May 2012

Al-Fatihah buatmu

Tika insan mengulit mimpi
belayar melayan fantasi
aku bangkit tanpa niat

sepi sunyi malam mengecilkan hatiku
kenangan bersamanya menusuk kalbuku
adalah benar realiti hari ini?
aku sudah kehilangan dia?

aliran mata bukan salah
bingkisan sebak tidak ku endah
rupanya ia telah terlukis
bangunku bukan sia-sia

basuhan suci aku angkat bersama niat
hati aku merah bak ditumbuk
lantas aku mengangkat takbir

hatiku bertanya
kenapa takbirku berteman mutiara mata
mindaku terus dipukul tika
wajah dia
suara dia bermain di jiwa

selesai sudah aksi beralas kalimah Yang Maha Esa
kini ku teruskan dengan sebutan naskhah cinta
Surah Yasin menjadi hadiah kata
satu-satunya pengikat kita dan Dia

selamat bersemadi Bonda
beradumu bukan untuk waktu yang lama
akan aku datang berteman mereka
agar kita selama akan bersama
Al-fatihah kasih buatmu Ibu...

p/s:Istimewa buat Arwah ibuku(Hjh. Che Yam bt Mat Il)... Selamat Hari Ibu... semoga dia ditempatkan dikalangan kekasih-kekasihMu Ya Allah swt....

1 comment: