Wednesday 25 January 2012

AKU 'GAY'

Melihat setiap huruf yang pada laptop aku ni, buat aku terfikir should i write this entry for as a public view? I'm a 'gay'. A statement that will change your perception about me? please please and please guys stop act like 'bangauwing'... kau tanya aku dan aku tanya kau... it like tipikal melayu that say "siapa dia?" or "siapa keluarga dia?" . just 1 question i want to ask, have you ever thing the question like "kenapa dia jadi macam tu?" or statement like "kesian, InsyaAllah satu hari nanti dia akan berubah"... have you ever heard this kind of question or statement in your mind or at least in your heart?.... I don't think so....  it like a JUDGEMENT!!!! please change your mind untuk mengubah mereka ini dan bawa mereka ke jalan yang diredhai olehNya.

aku terlintas untuk menulis isu ini selepas aku terbaca isu ni di satu blog.huhu...

Golongan gay pulak, cam dah jadi kebanggaan untuk mengaku AKU GAY!!!!!!.... dimana letaknya kejadian alam??? lelaki boleh bagi kau anak ke??? kes yang berkaitan dengan kekeliruan jantina yang masuk mahkamah xpayah aku cakap lah, semua dah tahu sb our society ni kalau this kind of berita cepat je nak tahu. bagi yang beragama Islam macamana??? mana pegangan kau pada agama??? Islam bukan hanya pada kad pengenalan kau sahaja atau pada your detail sahaja.Kau jangan nak salahkan society semata-mata sebab kalau kau xikut nafsu dan godaan syaitan takde siapa yang paksa kau jadi gay. Melawan nafsu adalah jihad yang paling besar di dalam Islam, seriously.

Aku mula kenal dengan istilah gay ni semasa aku berada di bandar ni. Sejak aku masuk menyertai teater semakin ramai yang bercerita mengenai isu ni. Pada mulanya aku bukan ambil peduli pun tapi terlintas juga dalam fikiran aku kenapa dia jadi gay? member2 aku cakap ramai lelaki kat dalam FB tu gay, tapi xpenah pulak aku jumpa. Tapi aku ada terbaca majalah yang mengupas isu ni, baru lah aku faham.

Pada aku, aku tak kisah pun pada masyarakat dan golongan gay ni, tp yang buat ak 'tersenyum' tu adalah orang yang ingat ak ni gay.So, yang jadi mangsa adalah orang yang act like childish, no wonder if some people think i am a gay sebab dengan muka jambu dan emotional lebih, kelakuan macam budak. melompat sana melompat sini... huhu... tapi yang pasti silap aku adalah, aku ingat semua orang ni macam keluarga aku gak, termasuklah member2 dekat ngan ak. memang tak dinafikan aku lebih rapat ngan lelaki sebab 'senang citer' kalau ada kes apa2 pn. sepanjang hayat aku aku pernah gaduh ngan semua mmbr bek aku, tp kami still jd kawan sampai ke hari. tapi ada sorang perempuan ni aku pernah gaduh and sampai sekarang masih bergaduh. aku pun tak tahu la aku yang emo atau dia yang terlebih emo.huhu...

Satu lagi, orang akan panggil kau gay kalau kau tiada teman wanita yang boleh dibawa berjalan-jalan, melepak di tempat gelap sampai pegang tangan atau yang boleh bergayut sampai ke pagi...CEASED TO BE A FOOL!!!! kalau ada teman wanita untuk buat dosa bek tak payah. Bagi aku, kuasa cinta selepas kahwin adalah sesuatu yang amat manis dan yang penting HALAL. Wanita bernama isteri dan bernama ibu kepada anak-anak aku mesti la menghormati agama, keluarga, aku dan dirinya sendiri.

Jadi ingatlah... 
Adam dijadikan untuk Hawa, dan Hawa dijadikan untuk Adam... kita sama2 beringat la, hidup dunia ni....
bukan aku nk mengajar tp utk belajar bersama2.... tiada yng sempurna melainkan Allah swt.... setiap orang ada salahnya sendiri, termasuklah aku....

No comments:

Post a Comment