Thursday 26 January 2012

Kelantan 'BODOH'

....... (beku lidah aku)

dah la KUNO, BODOH lak tu. Memang negeri yang takde tamadun la.

okla, aku tahu org kelantan memang BODOH, KUNO sebab takde wayang yang menjadi tempat kegemaran pasangan bercinta 'meluahkan' cintanya... sebab sesiapa sahaja yang tidak tutup aurat akan diambil tindakkan undang-undang... sebab tiada pusat hiburan yang menjadi tempat segala jenis manusia bertopengkan syaitan memuaskan nafsu....

orang kelantan ni KUNO sebab tiada bangunan-bangunan yang tinggi dan banyak yang boleh menghapuskan segala bukit2 dan gunung...

tapi satu yang buat org kelantan ni dihormati, sebab perlakuan mereka yang 'bertempat'...

aku cukup 'respect' dengan orang yang cakap, "muka dah cantik tapi bau budu" ataupun "macam mana nak cakap KL ni???malu r cakap tersasul ni"...

tak payah nak pergi atau pandang jauh, bagi aku member baik aku sendiri pun selalu 'menyukai' negeri Kelantan... "negeri yang paling tinggi kegiatan jenayah, buang anak, dadah adalah negeri Kelantan"... 'puji' dia dengan bangga sambil baring tanpa menghiraukan azan asar sedang berkumandang, biarpun hutang zuhur masih belum berbayar....

*jadi fikir2kan lah....

No comments:

Post a Comment