Tuesday 24 January 2012

bertahta di hati Vs boleh pergi mati

sound like serious but it only the opinion of LOVE.

Cinta boleh buat orang buta. BUTA HATI, BUTA MATA... aku tak nak membuka ak punya blog ni dengan cinta 'jiwang'. It's like tipikal Melayu, 'aku cinta padamu, kau adalah segalanya'... or 'cinta kamu, rindu kamu'. Tetibe aku teringat video Matlutfi kat youtube base on his perception on Cinta in Malay view... BUSSSZZZZ!!!!... tapi itu dia, bagi aku CINTA adalah GILA... kau yang bertahta di hati dan kau jugak boleh pergi mati....

Bagi aku 'ruang' cinta ni adalah luas, tapi CINTA HAKIKI padaNya akan kekal untuk selamanya... CINTA SEJATI hanya milik darah daging aku... CINTA MURNI percaturan masa antara sesama insan yang rapat dengan aku... CINTA DATANG DAN PERGI adalah cinta yang bertahta di hati dan boleh pergi mati...

Aku sangat tak faham dengan sesetengah orang yang tak boleh hidup tanpa cinta kekasih. Sanggup menangis sebab gaduh ngan kekasih (kata bajet macho tp.... lembek ngan pompuan-camna nk jaga dia kalu kau sendiri pn lembek?).... Resah sebab takde kekasih atau malu sebab ada kekasih yang 'xsempurna'... ni satu lagi, aku xfaham la, kau mencari kekasih nak tunjuk kat orang ke nak buat isteri yang sehidup semati???... itu antara persoalan yang selalu bermain di minda aku... huhu....

Perempuan adalah secantik kejadian di bumi ni, pada aku-mereka adalah permata yang tidak ternilai dan sangat istimewa...(Perempuan selain dari CINTA SEJATI aku la) Mereka perlu dihormati dengan kasih sayang  dan cinta seorang lelaki yang ikhlas, dan yang paling penting adalah kasih sayang dan cinta ini haruslah 'HALAL'... so far, i think xde lagi yang pernah buat aku jumpa seorang perempuan yang tahu hormati diri dia untuk memberi ruang pada aku untuk menghormati dia.... istilah hormat pada aku, besar pengertiannya... xsemestinya dia pakai tudung, atau baju kurung dia dah cukup hormat pada diri. HORMAT yang aku cari adalah, apabila seorang perempuan itu menjaga percakapannya, perlakuannya, nafsunya... tak perlu agresif utk mendekati seorang lelaki tapi cukup dengan lembut pada hati...

Cinta yang hanya bertahta di hati adalah cinta yang mempunyai rasa hormat pada diri, dan juga pasangannya. Hormat mampu menepis nafsu kita dan juga godaan syaitan... InsyaAllah....

Tidak dinafikan ramai perempuan yang aku pernah terpikat... sehingga ada yang aku rasa dia adalah orang yang paling sesuai untuk aku dan sangat menghormati aku, tapi Dia Maha Mengetahui.... apa sahaja yang kita lakukan di dunia dan di akhirat adalah berlandaskan kekuatan iman kita... kita harus kuat untuk melawan nafsu dan godaan syaitan....

Jadi, kita harus tahu siapa yang BERTAHTA DI HATI KITA dan siapa yang BOLEH PERGI MATI untuk selamanya........

3 comments:

  1. tertanya-tanya siapakah gerangan yang terpikat..well nice blog u hav..menunggu setiap post terbaru..salam perkenalan.. =)

    ReplyDelete
  2. Biarlah Rahsia... tq haikal... ur blog so sarcastic but it makes a different compare 2 others... anyway nice 2 meet u.... ;)

    ReplyDelete