Friday 27 January 2012

JUMAAT PUTIHKU

1 hari... 24 jam... 1440 minit... 86400 saat...

aku menunggu, tanpa jemu
namun tidak sedikit terkedu pada lapisan adrenalinku

hanya 4 darah merah yang mengalir dalam urat otakku
hanya 4 tutur kata menzahirkan sebutan padaku
hanya 4
bukan 40 
bukan 400
bukan 4000

tapi... mengalirnya darah ini bukan kerana sinonim
menyebutnya kata ini pun bukan kerana geseran antonim
namun datang dari ikhlas organ yang bernama hati

JUMAAT PUTIH melingkari hariku
putihnya memantul cahaya, membias ruang bebas
bagaimana harus aku corakkannya?
masihkah ada ruang untuk aku?setelah suku abad aku diberi peluang

kelu lidah bicara sendiri
beku minda berfikir sendiri

aku masih di sini
menadah syukur berserta sujud tanda redhaku
sesuci JUMAAT PUTIHKU...  

No comments:

Post a Comment